blog

"Nie ma łatwej drogi do miejsc, gdzie warto iść"

AA

Czy Twoja strona www przyciąga Klientów?

2009-06-22 09:15:52 | Porady | autor: Adrian Król | dodaj komentarz

Wiele firm posiada strony internetowe. Jedne lepsze, inne gorsze pod różnymi względami - począwszy od szaty graficznej przez nawigację a na treści i jej użyteczności kończąc. Spora część spośród nich nie dostarcza swoim właścicielom spodziewanych rezultatów i nie odzwierciedla pokładanych weń nadziei.

Jak w tej sytuacji wierzyć słowom nielicznych, którzy twierdzą, że większość spośród ich Klientów przychodzi dzięki stronie internetowej?

Pomińmy na tym etapie kwestię wykonawcy, któremu powierzamy przygotowanie strony. Oczywiście nie jest to element bez znaczenia, ponieważ często właśnie od braku umiejętności i/lub kreatywności osób tworzących stronę zależna jest jej skuteczność (jestem nawet gotów powiedzieć, że gros spośród małych firm zajmujących się tworzeniem stron poprzez swoje "produkcje" psuje rynek zniechęcając ludzi biznesu do tej formy komunikacji z Klientami), ale nie to jest głównym tematem mojego rozważania.

Zajmijmy się tym, jak sprawić, aby dzwoniący do Twojej firmy Klient zaczynał rozmowę od słów "Byłem na Państwa stronie i jestem zainteresowany ofertą!". Byłoby wspaniale, gdyby całą informacyjną część procesu sprzedażowego niejako "załatwiała" strona internetowa firmy.

Będąc szczerym muszę przyznać, że nie lubię sprzedawać a już w ogóle sprzedawać tak, jak radzą dostępne w większości księgarni poradniki dla handlowców (cyt. "sprzedawać produkt - sprzedając siebie"). W takim przypadku strona internetowa, która przekaże Klientom niezbędne informacje i zachęci do zakupu jest tym, czego potrzebuję.

Pozwoliłem sobie opisać najważniejsze elementy strony z punktu widzenia skutecznej sprzedaży w postaci kilku prostych kroków.

1. Domena, która odzwierciedla Twoją markę. O właściwym doborze domeny pisałem już wcześniej. Dlatego, aby nie powielać informacji zainteresowanych odsyłam do tekstu pt. "Jak wybrać skuteczną nazwę domeny?".

2. Strona dopasowana do wymagań i potrzeb Klientów. Mam tutaj na myśli dopasowanie pod kątem szaty graficznej oraz przygotowania treści (np. skrajnie inne oczekiwania w tym zakresie ma młodzież w wieku gimnazjalnym oraz prezes zarządu spółki akcyjnej). Dlatego jeszcze zanim zabierzemy się za przygotowanie niezbędnych materiałów dobrze byłoby zadać sobie następujące pytania:

  • kim jestem i dlaczego to mnie powinien wybrać Klient?
  • do kogo adresowana jest moja oferta?
  • jakie problemy mają moi potencjalni Klienci?
  • czy w pełni rozumiem te problemy oraz czy moja oferta przyczyni się do ich rozwiązania?

3. Wezwanie do podjęcia akcji. Stwórz czytelny i dostępny na każdej podstronie przekaz, który skłoni Klienta do podjęcia akcji poprzez kontakt telefoniczny, napisanie e-maila czy zapisanie się do firmowego newslettera (zostawiając swoje imię oraz adres e-mail). W ten sposób rozpoczniesz tworzenia własnej bazy kontaktów do osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami i usługami.

4. Bądź w kontakcie. Regularnie wysyłany newsletter jest najbardziej efektywną formą utrzymywania kontaktu z potencjalnymi Klientami. Aby zachować umiar nie wysyłaj newslettera częściej niż raz na tydzień.

Co pisać w newsletterze? Zaprezentuj swoje doświadczenie w branży, którą reprezentujesz. Napisz krótki artykuł na temat problemów, jakie mogą mieć Twoi Klienci (patrz punkt 2) i jak mogą poradzić sobie z ich rozwiązaniem (oraz jak Ty możesz im w tym pomóc).

Dbaj, aby teksty do newslettera były krótkie i treściwe. Podziel treść na trzy części: powitanie i wstęp, artykuł właściwy dostarczający użytecznych informacji Twoim czytelnikom oraz zaproszenie do skorzystania z oferty Twojej firmy.

5. Generowanie ruchu. Kiedy już będziesz miał estetyczną stronę, newsletter i wartościową treść musisz zastanowić się, jak ściągnąć uwagę Klientów.

Strategie generowania ruchu są różne, można by o tym napisać sporych rozmiarów książkę. Są jednak dwie proste metody, z których możesz skorzystać już teraz:

  • firmowy blog - może być częścią Twojej strony, jednak wówczas nadal konieczne byłoby dodatkowe "ściąganie ruchu", więc lepszym rozwiązaniem - przynajmniej na początku - będzie utworzenia konta w jednym z popularnych serwisów blogowych dla biznesu (bblog.pl, blogbiznes.pl lub inne). Istotne jest, aby treści publikowane na blogu były równie wartościowe, jak te przeznaczone do newslettera!

  • reklama PPC (ang. pey-per-click) - w tym przypadku potrzebne są dodatkowe fundusze na opłacenie np. Google AdWords. Z drugiej strony ta metoda oszczędza Twój czas.

Wypróbuj przedstawione wyżej rozwiązania w praktyce i stosuj konsekwentnie zdobywając wielu nowych i lojalnych Klientów. Pamiętaj, że możesz w każdej chwilii zapytać o indywidualną poradę kontaktując się z nami telefonicznie lub przez e-mail :)

brak komentarzy

blog intensys

Złe doświadczenia

W styczniu ubiegłego roku poruszaliśmy kwestię nieuczciwych praktyk niektórych firm tworzących strony internetowe....

czytaj

klienci

To, co robimy - robimy z pasją. Cenimy współpracę i dobre, partnerskie relacje. Umiemy słuchać i dzielić się naszą wiedzą. Dzięki temu zaufało nam już wielu. Zobacz, co o nas napisali.

referencje

newsletter

Zapisz się do naszego biuletynu, aby otrzymywać dwa razy w miesiącu przydatne informacje nt. skutecznej promocji Twojej firmy w Internecie.

Site map