blog

"Nie ma łatwej drogi do miejsc, gdzie warto iść"

Jesteś tutaj: Home / Blog / Notka / Myślenie boli
AA

Myślenie boli

2010-09-06 10:53:52 | Po godzinach | autor: Adrian | dodaj komentarz

Szalenie ważne dla powodzenia każdej publikacji internetowej są nawigacja i funkcjonalność. Wspominałem już o tym raz lub dwa na blogu, ale... chyba zapomniałem o najważniejszym.

Jest to często temat równie trudny dla przedsiębiorcy mającego bardzo konkretną wizję wyglądu firmowej strony, co dla grafika tworzącego jej design. Upatrując najważniejsze cechy tworzonej strony w atrakcyjności grafiki, liczbie różnych bajerów i wodotrysków oraz funkcjonalności pojmowanej tylko przez pryzmat własnych przyzwyczajeń i oczekiwań zdarza się, że zapominamy o użytkowniku-odbiorcy strony.

W procesie planowania struktury strony powinniśmy kierować się zasadą KISS (Keep It Simple, Stupid!) lub po prostu pamiętać, że "myślenie boli". Najczęściej użytkownik wchodząc na stronę nie ma zamiaru szukać sprytnie schowanego za krawędzią ekranu menu, zamykać wyskakujących okienek lub ze zdezorientowanym spojrzeniem zastanawiać się "co autor miał na myśli?".

Im bardziej wymyślna i skomplikowana jest nawigacja, im więcej nie spełniających żadnej konkretnej funkcji bajerów, tym szybciej nasz odbiorca z poirytowaniem zrezygnuje z dalszego przeglądania strony.

Stosowanie tej zasady nie wyklucza (wręcz przeciwnie!) oryginalności i estetycznej kreatywności przy projektowaniu stron www. Ma jedynie na celu zachowanie pewnych ogólnych wytycznych np. co do względnej lokalizacji menu, treści oraz innych istotnych elementów.

Dlaczego? Ze względu na przyzwyczajenia. W naszej naturze leży chęć do szukania najkrótszej i najprostszej drogi (co nie zawsze jest dobre i nie zawsze prowadzi do rozwiązania, ale to temat na zupełnie inne rozważanie) - innymi słowy: nie lubimy myśleć.

Strona internetowa nie powinna zmuszać użytkownika do myślenia. Powinna być natomiast łatwa w obsłudze, powinna maksymalnie ułatwiać dostęp do poszukiwanych przez naszych potencjalnych Klientów informacji. Im lepiej spełnimy to zadanie - tym bardziej będą oni zadowoleni (lub przynajmniej nie będą niepotrzebnie rozdrażnieni)!

brak komentarzy

blog intensys

Złe doświadczenia

W styczniu ubiegłego roku poruszaliśmy kwestię nieuczciwych praktyk niektórych firm tworzących strony internetowe....

czytaj

klienci

To, co robimy - robimy z pasją. Cenimy współpracę i dobre, partnerskie relacje. Umiemy słuchać i dzielić się naszą wiedzą. Dzięki temu zaufało nam już wielu. Zobacz, co o nas napisali.

referencje

newsletter

Zapisz się do naszego biuletynu, aby otrzymywać dwa razy w miesiącu przydatne informacje nt. skutecznej promocji Twojej firmy w Internecie.

Site map