Zbyt wiele zapytań ofertowych?
Nawiedziła Cię klęska urodzaju. Otrzymujesz więcej zapytań niż jesteś w stanie obsłużyć. Na domiar złego większość z nich nie do końca pasuje do Twojej oferty. Zauważasz, że spędzasz dużo czasu odpisując na maile, które ostatecznie nie przyniosą Ci żadnej wymiernej korzyści.
Jeśli z irytacją przytakujesz czytając powyższy opis znaczy, że przyszedł czas na zmiany.
Promocja
Upewnij się, czy Twoja strona WWW i inne materiały promocyjne wyraźnie określają "dla kogo pracujesz" i "co właściwie robisz".
Inaczej: zadbaj, aby Twoja oferta nie przyciągała Klientów spoza grupy docelowej, jaką wcześniej wybrałeś.
Współpraca
Jeśli mimo to zapytań od Klientów spoza Twojego "kręgu zainteresowań" jest zbyt wiele - nawiąż współpracę z kimś, kto będzie w stanie lepiej sprostać ich oczekiwaniom i tam "przekieruj" (względnie można wykorzystać również tzw. podwykonawstwo).
Ty zaoszczędzisz cenny czas, a Klient będzie zadowolony. Dodatkowo zdobędziesz wartościowe kontakty i partnerów.
Cel
Nie zapominaj "dlaczego to robisz?". Przy każdej rozmowie z Klientem, czy podczas przygotowania oferty pamiętaj, jaki jest Twój cel. Zadaj sobie np. takie pytania: "O czym będziemy rozmawiać? Co chcę przez to osiągnąć? Jaki będzie następny krok?".