blog

"Nie ma łatwej drogi do miejsc, gdzie warto iść"

AA

5 przyczyn internetowych porażek

2009-05-20 19:17:12 | Porady | autor: Adrian Król | dodaj komentarz

Zaczynając przygodę z biznesem w Internecie, bez względu na posiadane zdolności czy predyspozycje, większość z nas musiała (lub będzie musiała) rozpocząć od "punktu zero".

Na pewnym etapie tej drogi pojawią się z pewnością wątpliwości. Dlaczego tylko niektórzy odnoszą sukces dzięki globalnej sieci? Jaki jest powód tego, że większość nie osiąga zamierzonych celów? To jest kluczowe pytanie, na które należy uzyskać odpowiedź, aby w pełni zrozumieć czym jest i jak działa marketing internetowy.

Więc jakie są te podstawowe warunki sukcesu? Jakie przyczyny lub przeszkody stają na drodze wielu obiecujących przedsięwzięć i powstrzymują je od wykorzystania potencjału, jaki drzemie w Internecie? Jeżeli dobrze poznamy te czynniki, możemy nauczyć się ich skutecznie unikać i przezwyciężać. Taka wiedza może stać się solidną podstawą do stworzenia skutecznej strony internetowej dla Twojej firmy.

1. Przesyt informacji

Przypuszczalnie jeden z największych problemów, z którym przyjdzie nam się zmierzyć rozpoczynając planowanie naszej strony internetowej. Jesteśmy bombardowani przez setki sprzecznych rad i wskazówek dotyczących tego, jak powinna lub nie powinna wyglądać Twoja strona www. Dodatkowo większość z nich to teksty typowo marketingowe.

Nadmiar informacji może skutecznie ostudzić zapał. Każdy, kto zaczyna przygotowanie do stworzenia strony internetowej musi zdać sobie sprawę z tego zagrożenia i stawić mu czoła za wszelką cenę. Jednym z najlepszych rozwiązań jest po prostu skupienie się na jednym lub dwóch, dobrze dobranych i sprawdzonych źródłach informacji.

2. Brak podstawowej wiedzy na temat Internetu

Jest kilka prostych prawd dotyczących internetowej działalności, których powinniśmy się nauczyć. Kilka kluczowych elementów, bez których osiągnięcie sukcesu będzie niezwykle trudne. Kilka elementów, których brak może sprawić, że "wypadniemy z gry jeszcze zanim dobrze zaczniemy grać".

Większość "tradycyjnych przedsiębiorców" nie zdaje sobie sprawy z tego, że Internet jest napędzany przez informacje. Musimy więc dostarczyć odbiorcom wysokiej jakości treści, wartościowych usług oraz funkcji. Musimy pomóc naszym użytkownikom w rozwiązaniu ich problemów! Musimy dać im solidne powody do korzystania z naszych usług i produktów. Dlatego właśnie wartościowa treść jest i zawsze będzie Królową Internetu.

Musimy również zrozumieć znaczenie "słów kluczowych" (ang. keywords) i tworzyć nasze strony w taki sposób, aby w pełni wykorzystać drzemiący w nich potencjał. Do tego potrzebna jest choćby podstawowa wiedza na temat SEO (ang. Search Engine Optimization).

3. Brak czasu i zasobów

Innym istotnym czynnikiem powodującym, że wielu poległo na drodze do sukcesu jest - po prostu - brak czasu na naukę i budowanie swojego internetowego biznesu. Większość ludzi nie może po prostu "rzucić wszystkiego" i poświęcić całego swojego czasu. Powody (a często również pozorne wymówki) mogą być różne.

Pamiętajmy, że uruchomienie strony internetowej jest prawdopodobnie najtańszym sposobem na prowadzenie firmy. Domeny są tanie, hosting jest tani. Samo zaprojektowanie i przygotowanie strony też nie pochłania majątku.

Koszt inwestycji w zaprojektowanie strony internetowej jako formy promocji i komunikacji z Klientami będzie stanowił dziesiątą część wydatków, jakie musielibyśmy ponieść na równie skuteczną reklamę w innej formie.

4. Brak odpowiednich zdolności

Właściwie nie potrzebujemy wielu zdolności, aby zaistnieć w sieci. Jest natomiast jedna, która może zaważyć na sukcesie najlepiej przygotowanej strony www - zdolność skutecznej komunikacji.

Musimy nauczyć się komunikować. Tym właśnie jest strona internetowa. Sposobem na przekazanie (komunikowanie) Twoich informacji potencjalnym Klientom odwiedzającym stronę www firmy.

Bardzo pomocne może okazać się "lekkie pióro", czego nie docenia niestety większość właścicieli firmowych stron, chociaż jest to zdolność, której można się przecież, przy odrobinie wysiłku, nauczyć.  Możesz być bardzo zaskoczony tym, jak wiele firm zaniedbuje tę prostą, acz użyteczną umiejętność.

5. Brak wytrwałości

Moim zdaniem głównym powodem porażek internetowych przedsięwzięć jest brak wytrwałości. Większość po prostu poddaje się zbyt szybko! Próbują nieskutecznie osiągnąć "jakiś" rezultat w ciągu tygodnia, może kilku miesięcy i rezygnują dochodząc do wniosku, że "to nie zadziała".

Budowanie trwałego wizerunku firmy w Internecie, zdobywanie szczytowych pozycji w wynikach wyszukiwania wymagają czasu, czasem nawet bardzo dużo czasu. Sam fakt posiadania strony internetowej nie sprawi, że odniesiemy spektakularny sukces z dnia na dzień. Na wszystko potrzebny jest czas.

W przypadku naprawdę dużych przedsięwzięć może zająć lata zanim uzyskamy satysfakcjonujący zwrot z inwestycji. Nam zajęło ponad dwa lata zbudowanie firmy przynoszącej konkretne zyski (i na tym nie koniec!). Bez niezachwianej wytrwałości nie byłoby to możliwe.

Tak samo zdobywanie czołowych pozycji dla wybranych słów kluczowych w Google może zająć całe miesiące. Również tutaj prawdziwym kluczem do sukcesu jest bycie cierpliwym i wytrwałym dzień po dniu, aż do osiągnięcia zadowalających rezultatów. Po prostu musimy być wytrwali, albo poniesiemy porażkę.

Na zakończenie. Po przeczytaniu tego wszystkiego trzeba zdawać sobie sprawę, że istnieje wiele wyjątków od przedstawionych powyżej reguł. Możemy spotkać się z niezliczonymi przykładami historii osiągania sukcesu "z dnia na dzień" poprzez innowacyjne pomysły. Internet może okazać się łatwym i szybkim źródłem dużych dochodów, jednak dla większości z nas droga do sukcesu pochłonie czas i sporo wysiłku. Natomiast unikając przedstawionych tutaj zagrożeń mamy znacznie większą szansę na powodzenie.

brak komentarzy

blog intensys

Złe doświadczenia

W styczniu ubiegłego roku poruszaliśmy kwestię nieuczciwych praktyk niektórych firm tworzących strony internetowe....

czytaj

klienci

To, co robimy - robimy z pasją. Cenimy współpracę i dobre, partnerskie relacje. Umiemy słuchać i dzielić się naszą wiedzą. Dzięki temu zaufało nam już wielu. Zobacz, co o nas napisali.

referencje

newsletter

Zapisz się do naszego biuletynu, aby otrzymywać dwa razy w miesiącu przydatne informacje nt. skutecznej promocji Twojej firmy w Internecie.

Site map