Przydatne na firmowej stronie WWW cz. I
Aby stworzyć przeciwwagę dla porad dotyczących tego, jak NIE powinna wyglądać firmowa strona www, rozpoczynamy cykl wpisów poświęcony prostym mechanizmom, w które powinna być wyposażona każda efektywna i skuteczna strona internetowa.
1. Informacje "o firmie"
Krótko i treściwie opisana historia firmy (np. ukazująca tradycję i znaczenie w branży), informacje o zdobytych nagrodach, osiągnięciach, doświadczeniu oraz inne elementy mogące wpłynąć na zwiększenie zaufania potencjalnego Klienta.
Przestroga: dział z informacjami o firmie NIE może być głównym elementem strony. Powinien raczej stanowić optymalne uzupełnienie prezentacji oferty i budować więź z odbiorcą.
2. Podstrona "Referencje" lub "Opinie Klientów"
Jeżeli mamy w zwyczaju (jeżeli nie mamy - to gorąco polecam taki pomysł wdrożyć) proszenie Klientów o wyrażenie w formie pisemnej opinii dotyczącej naszych produktów, usług oraz jakości obsługi, warto podzielić się nimi z potencjalnymi nabywcami za pomocą strony internetowej.
Niezwykle istotne jest, aby referencje były autentyczne i sporządzone przez Klienta osobiście (odradzam tworzenie "gotowców" podkładanych tylko do podpisu).
Aby ułatwić zadanie możemy co najwyżej podpowiedzieć, jakiego rodzaju informacje warto w takiej opinii zawrzeć. Pamiętajmy, że każdy z naszych Klientów może zwrócić uwagę na inny aspekt współpracy. Jeden będzie zadowolony z szybkości obsługi, inny z wysokiej jakości produktów czy rzetelnego doradztwa.
3. Dział z Poradami dla Klientów
Z pewnością jest to element wymagający od nas odrobiny wysiłku i przygotowania. Jednak nie będzie to czas stracony, ponieważ publikując pomocne dla odwiedzających porady budujemy pozytywną więź z odbiorcą i kreujemy wizerunek naszej firmy jako profesjonalnej i wrażliwej na potrzeby Klientów.
Przykład? Wyobraźmy sobie następującą sytuację: chcemy zbudować dom nie mając pojęcia o branży budowlanej. Szukamy wykonawcy za pośrednictwem internetu. Prędzej skorzystamy z oferty firmy, której strona prezentuje suchą ofertę czy takiej, która za pośrednictwem działu z poradami wyjaśnia w prosty sposób różnice między poszczególnymi rodzajami materiałów budowlanych, tłumaczy z czego wynikają rozbieżności w cenach i rekomenduje najlepsze z nich? Odpowiedź pozostawiam Tobie.
4. Szybki kontakt
Dobrze jest zadbać, aby informacje kontaktowe (adres, telefon, email) dostępne były na każdej podstronie i znajdowały się w łatwo dostępnym miejscu (np. tam, gdzie użytkownicy mogą się ich spodziewać, czyli w okolicy nagłówka lub w stopce strony).