blog

"Nie ma łatwej drogi do miejsc, gdzie warto iść"

AA

Sposób na skuteczny nagłówek

2009-05-27 03:20:08 | Porady | autor: Adrian Król | dodaj komentarz

W jednej z wcześniejszych porad dotyczących pisania skutecznych tekstów do stron internetowych wspomniałem między innymi o tym, jak ważny jest tytuł. Teraz zastanowimy się dokładniej nad tym zagadnieniem.

Zdaniem wielu copywriterów pierwsze zdanie ma większe znaczenie niż cały tekst. Nagłówek (lub, jak kto woli - tytuł) musi być zwięzły i jednocześnie przenosić sens treści, nad którą się znajduje.

W natłoku informacji, dobry tytuł decyduje o tym, czy użytkownik zainteresuje się tym, co chcemy przekazać przy pomocy naszej strony internetowej, newslettera, broszury czy innej prezentacji oferty.

Nie znalazłem jak dotąd jednoznacznej i prostej recepty na "powalający nagłówek". Niektóre ze znanych "marketingowych sposobów", o których można przeczytać w sieci wydają się wręcz być śmieszne jeśli miałyby zostać zastosowane na stronie www szanującej się firmy. Przykładami takich "śmiesznych" i obecnie już mało skutecznych sposobów na nagłówek są:

zadawanie pytania, np. "Czy chcesz poznać sekret skutecznego flirtu?" albo "Słyszałeś już o nowej restauracji w Twoim mieście?".

tzw. "Krótka piłka", np. "Ale numer!", "Sprawdź to!".

namolne nagłówki personalizowane w newsletterach: "Teraz również Ty, Marcinie możesz  poznać sekret..." lub "Wojtku, czas podjąć decyzję!".

łapanie Klientów "na ciekawość": "99% handlowców popełnia ten błąd". Może czasami okazać się skuteczne, ale z pewnością nie jest uczciwe.

lub nagłówek w stylu Johna Caplesa (kopiowany w wersji polskiej przez Piotra Majewskiego): "Śmiali się, że [...] a teraz [...]".

Jeżeli poważnie traktujemy naszych Klientów możemy zastosować nagłówki, które są skuteczne, oddają sens tekstu i nadal pozostają UCZCIWE względem odbiorcy.

Proponuję:

  • Pytanie typu "Jak", np. "Jak inwestować, żeby zarabiać?"
  • Oświadczenie, np. "26gr za godzinę do wszystkich sieci"
  • Gwarancja, np. "Rzuć palenie z nami! Jeżeli się nie uda, zwrócimy Ci pieniędze."
  • Wyliczenie, np. "4 powody, dla których warto z nami współpracować"
  • Bezpośredni, np. "Możesz zaoszczędzić nawet do 2500 zł"

Reasumując. Traktujmy naszych Klientów poważnie. Dbajmy o rzetelność przekazywanych informacji i konkretne, UCZCIWE nagłówki.

brak komentarzy

blog intensys

Złe doświadczenia

W styczniu ubiegłego roku poruszaliśmy kwestię nieuczciwych praktyk niektórych firm tworzących strony internetowe....

czytaj

klienci

To, co robimy - robimy z pasją. Cenimy współpracę i dobre, partnerskie relacje. Umiemy słuchać i dzielić się naszą wiedzą. Dzięki temu zaufało nam już wielu. Zobacz, co o nas napisali.

referencje

newsletter

Zapisz się do naszego biuletynu, aby otrzymywać dwa razy w miesiącu przydatne informacje nt. skutecznej promocji Twojej firmy w Internecie.

Site map