blog

"Nie ma łatwej drogi do miejsc, gdzie warto iść"

AA

Jak wybrać hosting klasy Biznes?

2009-06-01 19:42:11 | Porady | autor: intensys.pl | dodaj komentarz

Jeszcze zanim powstanie strona internetowa niezbędne jest wykupienie miejsca na serwerze. Jakie kryteria wziąć pod uwagę oceniając poszczególne parametry? To będzie temat dzisiejszego wpisu.

Na pakiet usług hostingowych składa się kilka podstawowych elementów:

  • konto FTP - za pomocą którego możemy kopiować pliki na serwer. Posłuży np. do umieszczenia plików naszej strony www na dysku serwera.
  • konta e-mail (poczta elektroniczna) - tego pojęcia nie trzeba chyba tłumaczyć :)
  • baza danych - element ważny, jeżeli planujemy wykorzystanie na naszej stronie aplikacji typu CMS.

Parametry hostingu

Operatorzy kuszą nas liczbami takimi jak "wysoki transfer" czy "duża pojemność" konta hostingowego. Oczywiście są to istotne parametry, ale nie jedyne, na które powinniśmy zwrócić uwagę.

Im większa pojemność (powierzchnia dyskowa) naszego konta tym więcej będziemy mogli na takim koncie zmieścić (dotyczy to łącznie ilości miejsca zajmowanego przez stronę WWW firmy, konta pocztowe oraz bazę danych).

Podobnie transfer - najczęściej rozliczany w formie miesięcznej lub rocznej. Ten parametr dotyczy ilości danych "przetworzonych" przez konto hostingowe. Zawierają się w tym odwiedziny strony www oraz przesyłane wiadomości e-mail. Średnio 1GB transferu wystarczy na 4000 - 6000 wizyt w ciągu miesiąca.

Te dwa elementy podobnie, jak pozostałe parametry ilościowe (ilość skrzynek e-mail, ilość baz danych, ilość aliasów, etc...) powinniśmy dobrać na podstawie wymagań firmy oraz tworzonej strony www. Koniecznie trzeba również uwzględnić perspektywę rozwoju.

Usługodawca

Często Klienci wybierając ofertę hostingu nie zwracają uwagi na renomę operatora kierując się jedynie niską ceną i "dużymi liczbami" przy kluczowych parametrach.

Obecnie bardzo wiele jest firm, które oferują tzw. dyskontowe usługi hostingowe, oddając Klientowi do dyspozycji trudny w obsłudze panel administracyjny bez elementarnego wsparcia technicznego na powolnym serwerze znajdującym się za granicą (w Niemczech lub nawet w USA) na jednej z tzw. farm serwerów.

Takie serwery właściwie nie mają możliwości dopasowania do potrzeb bardziej wymagających Klientów a o ich wątpliwej stabilności mogą przekonać się nawet niewybredni.

Nie wspomnę, że lokalizacja serwera za granicą może wpływać negatywnie na szybkość połączenia z nim w Polsce (np. wydłużony czas ładowania strony).

Wsparcie techniczne i obsługa hostingu

Z punktu widzenia ludzi biznesu, którzy nie lubią tracić czasu skupiając się na rozwijaniu własnej firmy ważne jest, aby usługodawca zapewniał pełne wsparcie techniczne. Mniejsze znaczenie ma obecność zaawansowanego panelu do zarządzania kontem (typu cPanel lub PLESK, których osobiście NIE polecam).

Zamiast tego lepsza będzie możliwość składania dyspozycji (np. w celu zwiększenia pojemności lub założenia nowego konta pocztowego) czy uzyskania pomocy przez telefon lub e-mail oraz ewentualnie dodatkowo łatwy w obsłudze i przyjazny panel administracyjny.

Nie bez znaczenia pozostaje możliwość dopasowania usługi do indywidualnych potrzeb (często ignorowanych przez największych operatorów) oraz dostępność niezbędnych nam technologii i mechanizmów (wersja języka PHP oraz dodatkowe moduły, baza danych MySQl lub Postgres, htaccess, cron, szyfrowanie SSL, dostęp do poczty przez Webmail, itp...).

Jakość

Wyznacznikiem jakości usług hostingowych jest wspomniana wyżej stabilność, szybkość (którą możemy ocenić sprawdzając, jak długo ładują się strony znajdujące się na platformie wybranego usługodawcy) oraz poziom dostępności (tzw. uptime - często podawany przez operatorów, jako wartość procentowa).

Cena

Wbrew pozorom wartość usług hostingowych klasy biznesowej spełniających wszyskie (lub choćby większość wymienionych kryteriów) i pokrywających się z naszymi wymaganiami nie musi być drastycznie wysoka. Dla małych serwisów roczny abonament może zaczynać się już od 60 zł netto (przykład z naszej oferty).

Tagi: hosting
brak komentarzy

blog intensys

Złe doświadczenia

W styczniu ubiegłego roku poruszaliśmy kwestię nieuczciwych praktyk niektórych firm tworzących strony internetowe....

czytaj

klienci

To, co robimy - robimy z pasją. Cenimy współpracę i dobre, partnerskie relacje. Umiemy słuchać i dzielić się naszą wiedzą. Dzięki temu zaufało nam już wielu. Zobacz, co o nas napisali.

referencje

newsletter

Zapisz się do naszego biuletynu, aby otrzymywać dwa razy w miesiącu przydatne informacje nt. skutecznej promocji Twojej firmy w Internecie.

Site map