SEM, SEO i PPC - proste wyjaśnienie
Czym są i jakie znaczenie dla Ciebie i Twojej firmy mają te "mądre pojęcia" tak często wykorzystywane przez różnej maści internetowych ekspertów?
SEM (ang. Search Engine Markering albo po polsku - marketing internetowy w wyszukiwarkach) zawiera w sobie bardzo wiele innych nazw-skrótów (w tym również wspomniene SEO i PPC). Pod tym pojęciem rozumiemy wszystko, co wiąże się z działaniami promocyjnymi, których celem jest uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych.
SEO (ang. Search Engine Optimization) to długotrwały PROCES (składający się z wielu etapów i usług) polegający na pozyskiwaniu przy pomocy różnorodnych działań (optymalizacja kodu i treści strony, pozyskiwanie wartościowych linków, artykuły sponsorowane, presell pages i inne) wyższej pozycji w naturalnych (lub jak kto lubi "organicznych") wynikach wyszukiwania dla określonych fraz. Ogólnie przyjeło się, że SEO powszechnie nazywane jest po prostu pozycjonowaniem.
PPC (ang. Pay Per Click - płać za kliknięcie lub inaczej "linki sponsorowane") jest z kolei sposobem na szybką reklamę sponsorowaną (np. system Google AdWords), zoptymalizowaną pod konkretne frazy kluczowe, grupę docelową a nawet lokalizację geograficzną. Zapewnia ponadto relatywnie łatwą kontrolę kosztów. Na ogół linki sponsorowane są dobrze odbierane przez internautów, jednak świadomość ich reklamowej natury nieustannie rośnie.