blog

"Nie ma łatwej drogi do miejsc, gdzie warto iść"

Jesteś tutaj: Home / Blog / Notka / Mniej znaczy więcej!
AA

Mniej znaczy więcej!

2010-08-21 23:20:02 | Porady | autor: Adrian | dodaj komentarz

Statystyczny Polak spędza 8 godzin dziennie na pracy. Daje to ogólną sumę około 2000 godzin rocznie. To sprawdzony wzorzec, który istniał kiedyś i działa nadal ale... czy aby na pewno sprawdzi się w przyszłości? Nie odkryję nic nowego twierdząc, że jednym z największych współczesnych problemów jest czas (a właściwie jego chroniczny brak). Świat się zmienił i to jak wykorzystujemy czas (swój i innych) stało się ważniejsze niż kiedykolwiek.

Powstało (i nadal powstaje) wiele mniej lub bardziej wartościowych publikacji na temat strategi minimalistycznych, poradników traktujących o lepszym wykorzystaniu czasu. "Mniej znaczy więcej" spotkać można w modzie (sic!), wystroju wnętrz i biznesie.

Tym bardziej warto przemyśleć tą kwestię w kontekście firmowej strony internetowej (a ściślej rzecz ujmując - jej treści).

Wielokrotnie poruszaliśmy już temat jakości treści publikowanych w Internecie. Wiemy, że musimy dostarczyć Czytelnikom wartościową treść - taką, która odpowie na pytania, pomoże rozwiązać problemy lub zaspokoi ich potrzeby. Zamiast więc rozwodzić się w peanach pochwalnych nad cudownością naszych produktów lub usług, lepiej skupmy się na czystych informacjach, które mogą realnie zainteresować naszych Klientów. Jednym zdaniem: po przeczytaniu Twojej strony potencjalny Klient musi wiedzieć coś więcej niż przed jej przeczytaniem!

Często tworząc teksty do firmowej strony www chcemy przekazać jak najwięcej uważając wszystko za ważne. Musimy się POWSTRZYMAĆ! Inaczej możemy tylko wystraszyć przytłoczonego nadmiarem podrzędnie złożonych zdań Użytkownika. Pamiętajmy - niemal każdy tekst można skrócić, zbyt skomplikowane zdania podzielić, a część treści... po prostu wyrzucić (taką strategię zastosowaliśmy w przypadku naszej nowej strony - jest lepiej, prawda?).

W niektórych przypadkach nawet z takim podejściem możemy "wyprodukować" pokaźne ilości teoretycznie przydatnych informacji. Wówczas dobrze jest sprawdzić, co myślą o ich przydatności inni (potencjalni Klienci?), odrzucić te, które okażą się najmniej wartościowe, a jeśli nadal zostaniemy ze zbyt dużą ilością - pomyślmy przynajmniej o dostatecznie przejrzystej i intuicyjnej nawigacji.

Jak sprawdzić czy treść Twojej obecnej strony nie jest zbyt rozbudowana? Spróbuj najpierw samodzielnie (później możesz poprosić o to samo rodzinę, znajomych, Klientów lub zasadniczo - kogokolwiek) przeczytać wszystkie istotne Twoim zdaniem elementy oferty oraz innych informacji znajdujących się na stronie Twojej firmy. Jeżeli zaczyna Cię to nudzić to pierwszy znak, że tekstu jest zbyt wiele. Kiedy ten sam objaw pojawi się u innych osób i dodatkowo uznają za ważne inne elementy niż Ty - to czas poważnie rozważyć ponowną redakcję całej treści strony.

Krótko na zakończenie - szanujmy i oszczędzajmy czas czytelników naszych stron firmowych, skracajmy teksty, minimalizujmy treść. Z dużym prawdopodobieństwem w zamian zyskamy bardziej zdecydowanych i lepiej poinformowanych Klientów.

brak komentarzy

blog intensys

Złe doświadczenia

W styczniu ubiegłego roku poruszaliśmy kwestię nieuczciwych praktyk niektórych firm tworzących strony internetowe....

czytaj

klienci

To, co robimy - robimy z pasją. Cenimy współpracę i dobre, partnerskie relacje. Umiemy słuchać i dzielić się naszą wiedzą. Dzięki temu zaufało nam już wielu. Zobacz, co o nas napisali.

referencje

newsletter

Zapisz się do naszego biuletynu, aby otrzymywać dwa razy w miesiącu przydatne informacje nt. skutecznej promocji Twojej firmy w Internecie.

Site map