blog

"Nie ma łatwej drogi do miejsc, gdzie warto iść"

AA

Reklama w Internecie lepsza od konwencjonalnej?

2010-08-31 10:35:30 | Po godzinach | autor: Adrian | dodaj komentarz

Według zeszłorocznych raportów liczba Polaków korzystających z Internetu przynajmniej raz w miesiącu wynosi 17,3 mln w przedziale od 15 do 75 roku życia, co stanowi 56% ogółu populacji naszego kraju (za Gfk Polonia z lutego 2009).

Oznacza to, że zamiast spędzić czas w inny sposób (choćby oglądając tracącą popularność TV) poświęcają go na przeglądanie treści stron internetowych (lub inne sieciowe aktywności). Dodatkowo, w odróżnieniu od pozostałych mediów reklamowych, korzystanie z Internetu jest w pełni świadome i zorganizowane (użytkownik przeważnie dobrze wie, czego szuka).

Wielu przedsiębiorców nadal uważa, że promocja w Internecie na nic się nie zda. Myślą, że ich potencjalni Klienci nie korzystają z sieci lub boją się, że inwestycja w reklamę on-line okaże się fiaskiem.

Tymczasem wszelkie formy dotarcia do Klientów za pośrednictwem sieci okazują się być nieporównywalnie tańsze i zdecydowanie efektywniejsze niż jakiekolwiek konwencjonalne (tv, radio, prasa, outdoor) nośniki reklamy.

Nie wystarczy (a właściwie jest prawie bezcelowe) umieszczenie adresu strony www firmy na wizytówkach, ulotkach czy opakowaniach produktów. Internet jest doskonałym medium sam w sobie - pozwala na świadomy dostęp do informacji oraz jednoczesne ich wartościowanie i promowanie wśród zainteresowanych Użytkowników.

Ponadto reklama internetowa (bez względu na to czy decydujemy się na klasyczne pozycjonowanie, kampanie linków sponsorowanych czy jedną spośród wielu innych form) jest zwyczajnie szybsza.

Klasyczna reklama wymaga przeważnie od odbiorcy podjęcia skomplikowanej akcji (zapamiętania, pójścia do sklepu, dokonania zamówienia przez telefon lub w najlepszym wypadku - uruchomienia komputera i wejścia na podany w reklamie adres strony www). Tymczasem reklama w Internecie wymaga jedynie... kliknięcia.

Nie musisz nic pamiętać, ruszać się z domu ani nawet dzwonić. Po prostu klikasz i już. Ostatecznie zamykasz zakładkę, dodajesz do "ulubionych" lub podejmujesz dowolną inną akcję.

Cały proces decyzyjny trwa zazwyczaj kilka - kilkanaście sekund.

Dodatkowo Internet jest fenomenalnym medium reklamowym dla małych i średnich firm właśnie dzięki bardzo wysokiemu współczynnikowi efektywności do poniesionych na inwestycję kosztów (które nota bene można bardzo ściśle kontrolować).

Dobrze zoptymalizowana kampania on-line może przy relatywnie niewielkim nakładzie finansowym przerodzić się w nadspodziewany sukces, na który nie będzie trzeba zanadto długo czekać.

brak komentarzy

blog intensys

Złe doświadczenia

W styczniu ubiegłego roku poruszaliśmy kwestię nieuczciwych praktyk niektórych firm tworzących strony internetowe....

czytaj

klienci

To, co robimy - robimy z pasją. Cenimy współpracę i dobre, partnerskie relacje. Umiemy słuchać i dzielić się naszą wiedzą. Dzięki temu zaufało nam już wielu. Zobacz, co o nas napisali.

referencje

newsletter

Zapisz się do naszego biuletynu, aby otrzymywać dwa razy w miesiącu przydatne informacje nt. skutecznej promocji Twojej firmy w Internecie.

Site map