blog

"Nie ma łatwej drogi do miejsc, gdzie warto iść"

Jesteś tutaj: Home / Blog / Notka / Web 2.0, czyli co?
AA

Web 2.0, czyli co?

2010-09-08 10:24:39 | Po godzinach | autor: intensys.pl | dodaj komentarz

W ostatnich latach Web 2.0 stało się dla niektórych synonimem Internetu. Mamy społeczności Web 2.0, serwisy Web 2.0, grafika też musi być Web 2.0. Wykorzystują to do granic możliwości przeróżne "agencje interaktywne" i freelancerzy brylując enigmatycznymi nazwami przed niezorientowanym Klientem.

Czym jest Web 2.0?

Najprościej rzecz ujmując to sposób, w jaki odbywa się interakcja między serwisem internetowym a użytkownikiem. Celem Web 2.0 jest umożliwienie użytkownikom aktywnego uczestniczenia w tworzeniu treści danego serwisu.

Jeszcze prościej? Zwykły zjadacz chleba z Web 2.0 może skojarzyć: blogi, mikroblogi (twitter, blip), serwisy społecznościowe (popularny facebook czy rodzimy nk) lub inne twory takie jak youtube, digg, wikipedia, last.fm, wykop.pl, fotka, itd.

Z Web 2.0 utożsamiany jest też charakterystyczny styl projektowania grafiki stron www i wypukłych - wręcz "szklanych" - logo z połyskiem.

Co może mieć z tego Twoja firma?

Poza przesadnie cukierkową i błyszczącą szatą graficzną (to stanowczo odradzamy!) istnieje w Web 2.0 potencjał, który może być przydatny w biznesie. Umiejętne korzystając z narzędzi takich jak firmowy blog czy strona firmy w facebook-u mamy szansę rozwinąć i pogłębić relacje marki z Klientami.

Takie działania są jednak czasochłonne i wymagają zaangażowania, w przeciwnym razie mogą nie przynieść żadnych rezultatów lub przynieść efekt dokładnie odwrotny do zamierzonego. Z drugiej strony - inwestycja (przede wszystkim czasu) w tą formę komunikacji z Klientami może okazać się niezwykle owocna. Ostatecznie (z braku czasu, chęci lub innych względów) opiekę nad wizerunkiem firmy w sieci możemy zlecić zewnętrznemu wykonawcy.

Warto?

Oczywiście. Jednak w zachwycie nad Web 2.0 pamiętajmy o starej prawdzie: "w nadmiarze wszystko szkodzi". Narzędzia i trendy, jakie oferuje Internet pomogą nam osiągnąć obrane cele, jednak to od nas zależy w jaki sposób będziemy ich używać i na ile ten proces będzie przemyślany. Podstawowym celem istnienia firmy w Internecie (bez względu na formę - strona www, profil na portalu społecznościowym) nadal pozostaje informowanie - wszystko, co w tym przeszkadza jest zbędne.

brak komentarzy

blog intensys

Złe doświadczenia

W styczniu ubiegłego roku poruszaliśmy kwestię nieuczciwych praktyk niektórych firm tworzących strony internetowe....

czytaj

klienci

To, co robimy - robimy z pasją. Cenimy współpracę i dobre, partnerskie relacje. Umiemy słuchać i dzielić się naszą wiedzą. Dzięki temu zaufało nam już wielu. Zobacz, co o nas napisali.

referencje

newsletter

Zapisz się do naszego biuletynu, aby otrzymywać dwa razy w miesiącu przydatne informacje nt. skutecznej promocji Twojej firmy w Internecie.

Site map