blog

"Nie ma łatwej drogi do miejsc, gdzie warto iść"

Jesteś tutaj: Home / Blog / Notka / Standardom mówimy NIE!
AA

Standardom mówimy NIE!

2010-09-10 08:55:58 | Po godzinach | autor: Adrian | dodaj komentarz

Internet pełen jest nudnych stron zawierających wybrakowane lub powielane informacje oraz oklepane motywy graficzne. Strony biznesowe powtarzają motyw uścisku dłoni lub szklanych wieżowców, strony firm budowlanych - uśmiechniętych robotników, agencje reklamowe - różne mieszanki owocowe (kwadratowe pomarańcze?), firmy hostingowe - nic nie mówiące zdjęcia sewerów.

Do tego dochodzą jeszcze wszechobecne trendy Web 2.0 - szkliste logotypy i "hit sezonu"... pasiaste tło!

Większość nowo powstających stron w dowolnej branży przypomina wyglądem i zawartością pozostałe. Prezentują niemal identyczne informacje, zbliżone oferty i podobne slogany reklamowe - po prostu nowe strony kreowane są na wzór istniejących! Zupełnie, jakby ich twórcy bali się stworzyć coś nowego, wykraczającego poza ramy utartych wzorców.

Uzupełnieniem jest obowiązujący wśród niektórych agencji reklamowych fanatyczny kult "standardów sieciowych". Sprzedają one Klientom "zgodne ze standardami strony" (oczywiście za wyraz "zgodne" pobierając odpowiednio wyższą opłatę!), które merytorycznie i graficznie niczym szczególnym nie różnią się od innych (czyli nie sprzedają lepiej, nie wyglądają lepiej)!

Sprostowanie: nie chcę przez powyższe udowadniać, że standardy są złe. Pewne rzeczy powinny być standardowe, jak np. ogólny łatwy i użyteczny schemat nawigacji lub czytelny, poprawny i "zjadliwy" dla Google kod strony. Jednak mając na uwadze zalew niemal identycznych stron jestem przeciwny tworzeniu kolejnych "klonów", które niczym nie wyróżniają się z tłumu.

Ponadto myślę, że ważniejsze od tajemniczego znaczka "XHTML Valid" (którego kliknięcie często i tak ujawnia niezgodność z deklarowanym standardem) jest zoptymalizowanie strony z pożytkiem dla odwiedzających tak, aby była przejrzysta, nie powodowała zbędnego obciążenia komputera oraz ładowała się możliwie szybko.

P.S. To, że nasze strony nie są opatrzone logo "(X)HTML Valid" nie oznacza, że tworzymy strony niezgodne ze standardami W3C. Wprost przeciwnie - staramy się, aby były (sprawdź tą stronę validatorem). Jedynie nie uważamy tego za nic wymagającego podkreślenia i chwalenia się tym faktem wszem i wobec.

brak komentarzy

blog intensys

Złe doświadczenia

W styczniu ubiegłego roku poruszaliśmy kwestię nieuczciwych praktyk niektórych firm tworzących strony internetowe....

czytaj

klienci

To, co robimy - robimy z pasją. Cenimy współpracę i dobre, partnerskie relacje. Umiemy słuchać i dzielić się naszą wiedzą. Dzięki temu zaufało nam już wielu. Zobacz, co o nas napisali.

referencje

newsletter

Zapisz się do naszego biuletynu, aby otrzymywać dwa razy w miesiącu przydatne informacje nt. skutecznej promocji Twojej firmy w Internecie.

Site map