blog

"Nie ma łatwej drogi do miejsc, gdzie warto iść"

AA

Pozycjonowanie - co możesz zrobić sam(a)?

2010-10-01 12:56:45 | Porady | autor: Adrian | 3 komentarze

Faktem jest, że nic nie zastąpi profesjonalnie zorganizowanego pozycjonowania, szczególnie w przypadku bardzo konkurencyjnych słów kluczowych. Jednak przy odrobinie wysiłku możliwe jest samodzielne promowanie strony w sieci, co również przekłada się na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google oraz jej ogólną popularność.

Najwięcej zdziałasz rejestrując swoją firmę w różnych internetowych katalogach firm, gdzie możliwe jest przy okazji podanie adresu strony internetowej oraz opisu działalności. Pamiętaj, aby dla każdego katalogu tworzyć przynajmniej trochę inny (różniący się choćby kilkoma zdaniami) opis. Google nie lubi powtarzających się treści.

Jeżeli udzielasz się na forach, warto dodać odnośnik do strony wraz z 3-4 wyrazowym opisem w stopce, która wyświetlana będzie automatycznie pod każdym Twoim postem na forum. Większość forów umożliwia dodanie takiej stopki z poziomu ustawień Twojego profilu.

Innym godnym zainteresowania miejscem, gdzie warto wpisać firmę, jest Centrum Firm Lokalnych (którego nazwa została zmieniona w ostatnim czasie na Miejsca Google). To właśnie ten mechanizm jest odpowiedzialny za wyświetlanie map w treści wyników wyszukiwania. Rejestrując się tutaj warto przyłożyć szczególną wagę do prawdziwości podawanych informacji. Błędne wypełnienie formularza (np. nieprawdziwa nazwa firmy) może bowiem skutkować odrzuceniem naszego wpisu.

Na koniec możesz zainteresować się również serwisami społecznościowymi (szczególnie Twitter oraz Facebook) i utworzyć na ich łamach profile dla swojej działalności. To rozwiązanie ma jednak sens tylko w przypadku, kiedy dysponujesz czasem i możliwością regularnego publikowania (np. newsów z życia firmy, informacji o promocjach i konkursach, przydatnych linków lub artykułów z branży itp.). W przeciwnym wypadku nie masz szans na zaistnienie i przyciągnięcie nawet wąskiego grona użytkowników.

Tyle na razie. Temat pozostaje otwarty, zapewne będziemy powyższą listę uzupełniać kolejnymi wpisami. Natomiast do kwestii portali społecznościowych powrócimy w niedalekiej przyszłości.

3 komentarze
Alek - 04 Październik 2010, godzina 11:54

Rzeczywiście, przeoczyłem to słowo we wstępie. W takim razie czekam na kolejne wpisy.

akrol - 02 Październik 2010, godzina 12:02

Z samym pozycjonowaniem może nie, ale z promocją (i popularnością), o czym napisaliśmy na samym początku tekstu, jak najbardziej. Z tego właśnie powodu społeczności zostały tutaj tylko wspomniane, natomiast więcej będziemy pisać na ich temat w kolejnych notkach. Pozdrawiam!

Alek - 02 Październik 2010, godzina 09:29

Social Marketing w większości przypadków ma niewiele wspólnego z pozycjonowaniem. Nawet początkujących nie powinno wprowadzać się w błąd.

blog intensys

Złe doświadczenia

W styczniu ubiegłego roku poruszaliśmy kwestię nieuczciwych praktyk niektórych firm tworzących strony internetowe....

czytaj

klienci

To, co robimy - robimy z pasją. Cenimy współpracę i dobre, partnerskie relacje. Umiemy słuchać i dzielić się naszą wiedzą. Dzięki temu zaufało nam już wielu. Zobacz, co o nas napisali.

referencje

newsletter

Zapisz się do naszego biuletynu, aby otrzymywać dwa razy w miesiącu przydatne informacje nt. skutecznej promocji Twojej firmy w Internecie.

Site map