blog

"Nie ma łatwej drogi do miejsc, gdzie warto iść"

AA

Jak pisać dobre teksty do stron www?

2009-04-10 01:12:51 | Porady | autor: Adrian Król | dodaj komentarz

Podstawową cechą skutecznej strony internetowej nie jest wbrew pozorom tylko jej szata graficzna czy prosta nawigacja. Nie można odmówić tym elementom istotnej rangi, ale najważniejsza – z punktu widzenia odwiedzających stronę (np. potencjalnych Klientów) – jest treść.

Poniżej zebraliśmy kilkanaście wartościowych wskazówek dotyczących pisania w sposób zrozumiały i przejrzysty, dzięki którym napiszesz świetny tekst do strony internetowej.

  1. Aby ułatwić sobie pracę nad tekstem najpierw określ cel przekazu.
  2. Opisując ofertę stwórz listę korzyści, jakie może ona przynieść Twoim Klientom. Wytłuść najważniejsze z nich.
  3. Napisz dobry tytuł dla swojego tekstu. Niech będzie interesujący, możliwie zwięzły i wskazujący na treść. Unikaj przy tym niepotrzebnej gry słów.
  4. Unikaj również słów, które obniżają wartość treści lub prezentowanej przezeń oferty. Przykładem takiego słowa jest np. „darmowy”.
  5. Podobnie, nie stosuj oklepanych. „figur retorycznych”, metafor lub synonimów. One również obniżają jakość Twojego tekstu.
  6. Jeżeli to możliwe – pisz językiem potocznym, bez zbędnych formalizmów i nadmiaru branżowego żargonu. Zastanów się przy tym nad wymaganiami odwiedzających Twoją stronę. Pisz w taki sposób, jak będzie dla nich najbardziej odpowiedni.
  7. Używaj krótkich zdań, są łatwiejsze do zrozumienia i zapamiętania. O ile to możliwe, każdą istotną myśl umieszczaj w nowym akapicie tak, aby poszczególne bloki tekstu nie miały więcej niż 2-3 zdań. Krótkie akapity pozwalają na łatwe odnajdywanie interesujących treści.
  8. Używaj wypunktowania, aby podkreślić najważniejsze elementy treści (np. cechy produktu czy usługi).
  9. Najistotniejsze informacje umieść na początku tekstu. Pisząc tekst na potrzeby Internetu musisz zaciekawić użytkowników do dalszego czytania.
  10. Umieszczaj w tekście hiperłącza (linki) do powiązanych ze sobą elementów oferty.
  11. Długi tekst podziel używając nagłówków i śródtytułów. Ułatwisz odwiedzającym znalezienie potrzebnych informacji.
  12. Jeżeli chcesz wyróżnić jakiś fragment wypowiedzi użyj wytłuszczenia. Jeżeli musisz używać w tym celu innego koloru, niech będzie to zawsze ten sam kolor. Pamiętaj, żeby nie przesadzać z ilością wyróżnień.
  13. Bądź konsekwentny. Niech każda podstrona Twojego serwisu ma taki sam lub chociaż podobny schemat budowy treści (wielkość nagłówków, krój i kolor tekstu, etc.).
  14. Kiedy napiszesz już całość. Przeczytaj kilkakrotnie i jeżeli możesz "wyciąć" jakiś wyraz lub zamienić na krótszy – zrób to.

W kolejnych częściach opiszemy cechy dobrze zaplanowanej nawigacji, właściwego doboru barw oraz konstrukcji szaty graficznej.

brak komentarzy

blog intensys

Złe doświadczenia

W styczniu ubiegłego roku poruszaliśmy kwestię nieuczciwych praktyk niektórych firm tworzących strony internetowe....

czytaj

klienci

To, co robimy - robimy z pasją. Cenimy współpracę i dobre, partnerskie relacje. Umiemy słuchać i dzielić się naszą wiedzą. Dzięki temu zaufało nam już wielu. Zobacz, co o nas napisali.

referencje

newsletter

Zapisz się do naszego biuletynu, aby otrzymywać dwa razy w miesiącu przydatne informacje nt. skutecznej promocji Twojej firmy w Internecie.

Site map