blog

"Nie ma łatwej drogi do miejsc, gdzie warto iść"

AA

Czym grozi złe pozycjonowanie?

2010-10-30 17:07:32 | Po godzinach | autor: Adrian | dodaj komentarz

"Twórz strony dla użytkowników, nie dla wyszukiwarek". Wbrew pozorom to najważniejsza zasada skutecznego pozycjonowania. Dlatego zabierając się do promocji strony Twojego biznesu w sieci dobrze zastanów się nad wyborem firmy, która Ci w tym pomoże.

Istnieją metody, których celem jest szybkie doprowadzenie strony na szczyt wyników w Google. Z ich skutecznością w osiąganiu tego celu bywa różnie, jednak stosowanie większości z nich może narazić Twoją stronę (i Twoją firmę) na poważne konsekwencje.

Do takich nieuczciwych (nazywajmy rzeczy po imieniu) technik pozycjonowania należą:

  • spamowanie - poprzez zasypywanie sieci linkami do naszej strony przy pomocy systemów wymiany linków (SWL), automatycznych dodawarek do katalogów itp.
  • umieszczanie linków do Twojej strony firmowej na stronach o małej wartości i kiepskiej, nie budzącej zaufania zawartości, np. farmach linków.
  • cloaking - technika polegająca na tworzeniu innej treści dla Google (co innego zobaczy użytkownik i co innego widzi robot Google sprawdzający stronę).
  • dublowanie treści - kopiowanie treści z innych stron, jak również powielanie tej samej treści w wielu miejscach na swojej stronie.

Z konsekwencjami takich zachowań bywa różnie. W najlepszym wypadku pozycja Twojej strony nie ulegnie zmianie. Możliwe, że się pogorszy. Szczególnie agresywne i nieetyczne działania (takie jak wspomniany cloaking lub perfidne kopiowanie dużej ilości treści) są coraz częściej "nagradzane" usunięciem strony z wyników wyszukiwania (tzw. "Google ban").

Dość straszenia. Skąd masz wiedzieć jak jest pozycjonowana Twoja strona? Zapytaj, po prostu. Każda uczciwa firma pozycjonująca (której nota bene powierzasz swój wizerunek w Internecie) nie będzie miała nic do ukrycia i zapewne rzeczowo udzieli wyczerpującej odpowiedzi na takie pytanie.

brak komentarzy

blog intensys

Złe doświadczenia

W styczniu ubiegłego roku poruszaliśmy kwestię nieuczciwych praktyk niektórych firm tworzących strony internetowe....

czytaj

klienci

To, co robimy - robimy z pasją. Cenimy współpracę i dobre, partnerskie relacje. Umiemy słuchać i dzielić się naszą wiedzą. Dzięki temu zaufało nam już wielu. Zobacz, co o nas napisali.

referencje

newsletter

Zapisz się do naszego biuletynu, aby otrzymywać dwa razy w miesiącu przydatne informacje nt. skutecznej promocji Twojej firmy w Internecie.

Site map