blog

"Nie ma łatwej drogi do miejsc, gdzie warto iść"

AA

Czym jest reklama kontekstowa?

2010-11-10 09:48:01 | Po godzinach | autor: Adrian | 1 komentarz

Linki sponsorowane (inna nazwa reklamy kontekstowej) utożsamiane są przede wszystkim z usługą Google Adwords. Przyjrzyjmy się zasadzie działania tej formy promocji.

Podstawową cechą reklamy kontekstowej jest dopasowanie jej komunikatu do treści strony, na której jest wyświetlana. Dzięki temu, że ów komunikat jest powiązany merytorycznie z informacjami poszukiwanymi przez Użytkownika, może być on bardziej zainteresowany naszą reklamą niż gdyby wyświetlane ogłoszenia były przypadkowe.

Dodatkowo możliwe jest szczegółowe określenie nie tylko kryteriów powiązania z treścią strony (przy pomocy słów kluczowych czy branży), ale też obszaru geograficznego, języka czy harmonogramu emisji.

W założeniu linki sponsorowane oferują pełną kontrolę ponoszonych kosztów.

Usługami Adwords zarządza się z poziomu panelu administracyjnego, który pozwala na modyfikowanie poszczególnych parametrów oraz udostępnia szczegółowe statystyki i analizy. W tandemie z Google Analytics stanowi potężne narzędzie marketingowe.

Utworzenie i późniejsze monitorowanie kampanii linków sponsorowanych jest relatywnie proste nawet dla średniozaawansowanych użytkowników. Niemniej powierzenie tego zadania osobom doświadczonym pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze, które mogłyby pochłonąć bezowocne eksperymenty.

Cena i skuteczność reklamy kontekstowej

Linki sponsorowane są doskonałym sposobem na natychmiastowe rozpoczęcie promocji. Ukazują się krótko po dokonaniu płatności i trwają do czasu wyczerpania przeznaczonych nań środków.

Rozliczenie następuje na podstawie ilości kliknięć na reklamę (Google dba, aby np. kilkukrotne wejścia z jednego komputera w krótkim czasie były liczone jako jedno). Koszt za kliknięcie (CPC, Cost Per Click) zależny jest od konkurencyjności poszczególnych słów kluczowych. Na jego podstawie określana jest pozycja naszej reklamy pośród innych oraz częstotliwość jej wyświetlania.

Stąd wniosek: przy średnio popularnych frazach kluczowych można utrzymać skuteczną kampanię przez miesiąc lub dłużej nawet za około 200 zł. Natomiast im bardziej konkurencyjne wyrażenia wybierzemy oraz im wyżej i częściej zechcemy widzieć naszą reklamę - tym więcej zapłacimy.

Ze skutecznością bywa już różnie. Rosnąca świadomość użytkowników nadgryza powoli mit fenomenu linków sponsorowanych. Z drugiej strony - nic innego nie pozwala w tak łatwy,  szybki i precyzyjny sposób dotrzeć do potencjalnych odbiorców.

1 komentarz
skrypty .pro - 10 Listopad 2010, godzina 23:35

całe sedno w tym, że klikając w nasz link, użytkownik musi wiedzieć, ze u nas znajdzie to, czego szuka, inaczej szkoda kilkudziesieciu groszy na kliknieciu - odpowiednie słowa kluczowe i reklama może przynieść porządane efekty ;)

Pozdrawiamy
Ekipa Skrypty .pro

blog intensys

Złe doświadczenia

W styczniu ubiegłego roku poruszaliśmy kwestię nieuczciwych praktyk niektórych firm tworzących strony internetowe....

czytaj

klienci

To, co robimy - robimy z pasją. Cenimy współpracę i dobre, partnerskie relacje. Umiemy słuchać i dzielić się naszą wiedzą. Dzięki temu zaufało nam już wielu. Zobacz, co o nas napisali.

referencje

newsletter

Zapisz się do naszego biuletynu, aby otrzymywać dwa razy w miesiącu przydatne informacje nt. skutecznej promocji Twojej firmy w Internecie.

Site map