Pisz dla Klientów, nie dla konkurencji!
To, że właściwie każdej firmie wypada mieć stronę internetową wiedzą już nawet dzieci. Co ambitniejsi myślą o prowadzeniu firmowego bloga. Problem pojawia się, gdy przychodzi do wypełniania go treścią... co napisać?
Pierwsza, najważniejsza i zasadniczo jedyna rada - pisz o tym, co może interesować Twoich Klientów. Nie przechwalaj się przed konkurencją.
Nasz branżowy przykład. Wiele firm projektujących strony internetowe i różnego sortu agencje reklamowe posługują się na swoich stronach pojęciami i sformułowaniami znanymi tylko "wtajemniczonym". Na blogach piszą np. o tym "co nowego w HTML5" lub "jak zrobić fajny trick w photoshopie".
Jako potencjalny klient takiej firmy zadaj sobie teraz pytanie: czy to mi jest potrzebne?
Podobnie myślą Twoi Klienci. Nie warto na siłę imponować "tajemną wiedzą". Takie treści zrozumie jedynie potencjalna konkurencja, a przecież nie to jest celem Twojej firmowej strony www.
Napisz o rzeczach, które mogą realnie interesować kogoś, kto szuka Twoich usług. Pomóż zwykłemu człowiekowi zrozumieć Twoją pracę, rozwiej wątpliwości, doradź, rozwiąż problem. Jeżeli musisz pisać o rzeczach trudnych - napisz prosto i zrozumiale.
W ten sposób wypełnisz swoją stronę wartościową treścią i zdobędziesz zaufanie. Natomiast jeśli lubisz to, co robisz - nigdy nie zabraknie Ci tematów do pisania :)
Polecam również wcześniejsze wpisy poświęcone pisaniu:
- Jak pisać, żeby napisać
- Mniej znaczy więcej
- Czy Twoja strona www przyciąga Klientów?
- Sposób na skuteczny nagłówek
- Jak pisać dobre teksty do stron www?