Świeża treść = sposób na powracających czytelników.
Regularnie piszemy o tym, jak ważna jest treść w przypadku stron www. Prosty tekst w stylu "nasza firma rozpoczęła działalność w... i produkujemy to i to" dawno stracił jakiekolwiek pozytywne znaczenie.
Jeżeli treść strony się nie rozwija - jest skazana na zapomnienie.
Nadspodziewanie często spotykamy się z błędnym przekonaniem, że strona internetowa to po prostu "jednorazowa usługa", nie wymagająca od jej Właściciela żadnego zaangażowania, a kiedy już powstanie - popada w niełaskę. Jest tylko jedna rzecz, która mi się z tym kojarzy. Szkolna zasada "3 razy Z" ("zakuć, zdać, zapomnieć").
Cóż, jeśli Ty zapomniałeś o Twojej stronie, nie oczekuj, że będą o niej pamiętać Twoi Klienci.
Zapamiętaj: treść na Twojej stronie musi nieustannie ewoluować. Co jakiś czas usuwaj stare, nieaktualne i nieużyteczne informacje i dbaj o regularne publikowanie i odpowiednie wyróżnienie nowych treści.
Tworząc treść określ cel, jaki chcesz za jej pomocą osiągnąć. Dobrze przemyśl temat, stwórz odpowiedni nagłówek. Jeżeli musisz (z naciskiem na "ale jeśli naprawdę musisz") publikować duże ilości tekstu, pomyśl o powiązaniu ich ze sobą tematycznie. Pogrupuj w stosowne kategorie, opisz przy pomocy słów kluczowych.
Staraj się pisać uniwersalnie. Przynajmniej raz na jakiś czas napisz coś, co będzie aktualne jeszcze długo po publikacji. Zastanów się, z pewnością jest wiele interesujących rzeczy związanych z Twoją branżą, na temat których można pisać. Jeżeli nie masz pomysłu na "artykuł-podstronę", napisz coś bardziej użytecznego - poradnik.
Myśl przy tym o swoich Klientach. Pisanie dla kolegów, pracowników czy konkurencyjnych firm raczej mija się z celem.
Internet się rozwija. Użytkownicy stają się bardziej niecierpliwi i wymagający. Świeża i użyteczna treść to jedyne, co może przyciągać ich do Twojej strony i skłonić do częstych odwiedzin.