blog

"Nie ma łatwej drogi do miejsc, gdzie warto iść"

AA

Wpływ Twojej strony WWW na gospodarkę

2011-07-06 13:46:41 | Po godzinach | autor: Adrian | dodaj komentarz

Jakoś tak zebrało nam się w ostatnim czasie na badania i statystyki, więc dzisiaj znowu będzie nad wyraz liczbowo.

Zdaniem amerykańskiej agencji MacKinsey, Internet generuje ponad 3% światowego dochodu (czyli ok. 1.7 biliona dolarów). Szczerze mówiąc, spodziewałem się, że sam procent będzie większy, ale biorąc pod uwagę drugą liczbę oraz fakt, że dotyczy wyłącznie firm funkcjonujących w "branży internetowej" to nie jest znowuż aż tak źle.

Oczywiście jest kilka państw powyżej średniej - na I miejscu Szwecja (6,3% PKB), dalej Wielka Brytania (5,4%), Korea Południowa (4,6%), USA (3,8%), Indie (3,4%) oraz Francja (3,2%). Pikanterii dodaje fakt, że w takiej np. Szwecji w ciągu ostatniego pięciolecia udział Internetu w ogólnym rozwoju gospodarczym wyniósł aż 33%.

Dla kontrastu - wg raportu przygotowanego przez Boston Consulting Group dla Google w maju tego roku - Polska osiągnęła współczynnik 2,7% PKB. Jednak z drugiej strony nie ma się co łamać. Może i jesteśmy póki co gorsi od państw Europy Północnej (i Indii), ale za to zdecydowanie wyprzedzamy Hiszpanię i Grecję. Hm, to chyba jednak marna pociecha.

Za głównego winowajcę takiego stanu rzeczy uważa się brak powszechnego, szerokopasmowego dostępu do Internetu. Jakkolwiek dziwnie to brzmi w kontekście reklam "bez limitów", jakimi karmią nas kolejni operatorzy, ostatecznie zdaje się być prawdą. Szczególnie, gdyby przyjrzeć się bliżej mapom "białych plam" opublikowanym przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Zgodnie z tym przeszło 40% firm dysponuje łączem, którego prędkość nie przekracza 256kbps (pisząc to aż przetarłem oczy ze zdziwienia).

Żeby trochę rozwiać ogólny smutek, w tym samym raporcie zawarto bardzo optymistyczne prognozy. Zgodnie z nimi przez najbliższe 5 lat gospodarka internetowa ma co roku podwajać swoją wartość, by ostatecznie osiągnąć poziom 4,1% PKB.

Dołóżmy jeszcze jeden raport, a co! W badaniu "Rzeczpospolita internetowa w 2011 r. Elektroniczna tożsamość polskiej firmy" opracowanym przez HBI i D&B, autor (powołując się na dane GUS) podaje, że 65% firm zatrudniających przynajmniej 10 pracowników posiada stronę internetową. Niestety, nie uwzględniono najmniejszych przedsiębiorstw, co mogłoby zaniżyć tą wartość do ok. 50%.

Żeby było śmieszniej - tylko 8% rodzimych firm umożliwia dokonywanie zakupów swoich produktów i usług za pośrednictwem sieci.

Co robią pozostałe? Zdają się potwierdzać statystyki opublikowane przez A.T. Kearney (na które powołuje się w swoich opracowaniach m.in. interaktywnie.com). Wynika zeń, że aż 82% klientów sklepów internetowych rezygnuje z zakupów, gdy mają kłopot z poruszaniem się po stronie lub znalezieniem potrzebnych informacji (a nie mówiłem?).

Kończąc, wróćmy na chwilę do raportu Google - według BCG polski rynek reklamy internetowej (to my!) rośnie w tempie 30% rocznie (w 2009 r. jego wartość miała wynieść 1,4 mld zł). Doświadczenie ostatnich lat każe wierzyć w ten wskaźnik. Sugeruje również, że przed nami jeszcze sporo pracy - na nasze usługi czeka przecież prawie połowa krajowych firm. :)

brak komentarzy

blog intensys

Złe doświadczenia

W styczniu ubiegłego roku poruszaliśmy kwestię nieuczciwych praktyk niektórych firm tworzących strony internetowe....

czytaj

klienci

To, co robimy - robimy z pasją. Cenimy współpracę i dobre, partnerskie relacje. Umiemy słuchać i dzielić się naszą wiedzą. Dzięki temu zaufało nam już wielu. Zobacz, co o nas napisali.

referencje

newsletter

Zapisz się do naszego biuletynu, aby otrzymywać dwa razy w miesiącu przydatne informacje nt. skutecznej promocji Twojej firmy w Internecie.

Site map