blog

"Nie ma łatwej drogi do miejsc, gdzie warto iść"

AA

Jaka NIE powinna być strona www?

2009-05-09 10:51:04 | Porady | autor: Adrian Król | 1 komentarz
  1. Strona internetowa firmy NIGDY nie powinna zmieniać wielkości okna przeglądarki. W większości takie techniki wykorzystywane są przez strony spamowe oraz amatorów.

  2. Jeżeli wymagasz od odwiedzającego, aby czekał na załadowanie strony głównej (lub jeszcze gorzej - strony intro) - przegrywasz. Jeśli strona nie ładuje się błyskawicznie i nie dostarcza potrzebnych użytkownikowi informacji będzie ciężko skupić jego uwagę i przekonać do oczekiwania. Nie ma znaczenia, jak spektakularna będzie animacja Flash.

  3. Jeżeli każesz użytkownikowi wybierać, czy chce zobaczyć wersję Flash lub HTML strony lub różne jej wersje przeznaczone dla różnych przeglądarek czy szybkości łącza - również przegrywasz. Dlaczego? To zostało opisane w poprzednim punkcie. Dla pewności zapytaj o zdanie swoich Klientów - zobaczysz, co powiedzą.

  4. Jeżeli planujesz stworzenie strony "w całości we FLASH-u" - przemyśl sprawę jeszcze raz. Flash jest narzędziem przeznaczonym do tworzenia pięknych animacji, interfejsów, interesujących funkcjonalnie elementów itp..., ale nie stron w całości!

    Potrzebujesz dowodu na to, że Flash nie jest dobry do tworzenia całych serwisów? Spójrz na producenta technologii Flash, firmę Macromedia (przejętą przez Adobe). Dlaczego ich strona nie jest w całości we Flashu?

  5. Nie staraj się tworzyć "rewolucyjnej nawigacji". Niech będzie prosta. Taka, do jakiej przyzwyczaili się użytkownicy internetu, Twoi potencjalni Klienci.

  6. Nie rezygnuj z tekstu pisanego na rzecz obrazków (nawet, jeżeli jest na nich tekst). Nic nie zastąpi prawdziwej treści Twojej strony. Jeżeli masz problem ze stworzeniem dobrego tekstu do swojej strony internetowej - przeczytaj ten artykuł lub zatrudnij copywritera.

  7. Nie używaj: mrugającego tekstu, dodatków Frontpage, wyskakujących okienek (pod żadnym pozorem!), przewijanego tekstu w ramce (na wzór blogów), ściągania dodatkowych czcionek i stron intro we Flashu.

  8. Jeśli zmuszasz użytkownika do słuchania muzyki na Twojej stronie daj możliwość jej wyłączenia. Lepiej nawet, gdyby była włączana dopiero na wyraźne żądanie. To samo tyczy się wideoklipów ze ścieżką audio umieszczanych w treści strony.

    Większość użytkowników używa komputera w pracy i nie byłaby zachwycona, gdyby bez zapowiedzi z głośników dobyło się głośne dudnienie.

  9. Elementy graficzne strony, skrypty i kod powinny być zoptymalizowane. Jeżeli myślisz, że użytkownikom „te kilka kilobajtów” nie zrobi różnicy - mylisz się. Nie wszyscy używają superszybkiego internetu.

  10. Nie używaj każdej nowej technologii na stronie firmy,. Fakt "odkrycia" nowych technik nie oznacza, że są one odpowiednie dla strony firmowej. Tak było z Flashem, Javą a teraz jest z AJAXem.

    Nowe technologie są dobre, ale tylko, jeżeli ułatwiają życie Twoim Klientom korzystającym ze strony internetowej.
1 komentarz
Iznogud - 21 Lipiec 2011, godzina 11:40

Bardzo dobry poradnik. Ja dodałbym jeszcze jedną rzecz, chyba najbardziej denerwującą: by nie przesadzać z ilością reklam! Ja rozumiem, że reklama jest dźwignią handlu, że właściciel jakiejś strony musi na tę stronę zarobić, etc. Ale niech on wreszcie zrozumie, że irytujące spoty tylko zniechęcają do danej strony www i... do reklamowanego produktu!
Jeśli wchodzę na jakikolwiek serwis i na starcie uruchamiają mi się dwie gigantyczne reklamy, gdzie w dodatku trzeba się naszukać znaczka X, by je zamknąć - witryna już ma wielki minus. Jeszcze gorsze są reklamy dźwiękowe, gdzie nagle z głośników bucha taki hałas, że czasem można spaść z fotela! Potem trzeba się naszukać jakiegoś małego okienka reklamowego, odpowiedzialnego za całe zamieszanie. Wtedy od razu opuszczam taką stronę. Trzecią kategorią będą witryny, wyglądające jak jedna, wielka, kolorowa reklama (np. polski, znany portal społecznościowy) - czasem ciężko tam znaleźć właściwą treść...

blog intensys

Złe doświadczenia

W styczniu ubiegłego roku poruszaliśmy kwestię nieuczciwych praktyk niektórych firm tworzących strony internetowe....

czytaj

klienci

To, co robimy - robimy z pasją. Cenimy współpracę i dobre, partnerskie relacje. Umiemy słuchać i dzielić się naszą wiedzą. Dzięki temu zaufało nam już wielu. Zobacz, co o nas napisali.

referencje

newsletter

Zapisz się do naszego biuletynu, aby otrzymywać dwa razy w miesiącu przydatne informacje nt. skutecznej promocji Twojej firmy w Internecie.

Site map