Aktualności - czy naprawdę ich potrzebujesz?
Wdrożenie systemu newsów do serwisu firmowego wiąże się z koniecznością częstych aktualizacji. Niestety, najczęściej z upływem czasu okazuje się, że ostatni news pochodzi sprzed roku....
W tej sytuacji warto poszukać alternatywy - istnieją przecież inne rozwiązania!
"Newsy" ograniczają Twoje możliwości
Sama nazwa "aktualności" czy "nowości" narzuca formę publikowanych treści, zgodnie z którą powinny być to informacje o nowych wydarzeniach (promocjach, aktualizacjach oferty itp.). Wszystko inne - porady, przemyślenia - po prostu tutaj nie pasują.
Ostatni news nie powinien być starszy niż 2 miesiące - w przeciwnym wypadku strona zacznie wyglądać na zaniedbaną, co nie wpływa pozytywnie na wizerunek Twojej firmy.
Dlatego jeżeli nie jesteś w stanie zagwarantować regularnych informacji o nowościach - zamiast działu "aktualności" lepiej będzie pomyśleć nad innym rozwiązaniem, bardziej dopasowanym do specyfiki Twojej strony.
Inne rozwiązania
Blog
Blog posiada ważną zaletę odróżniającą go od systemu newsów: umożliwia publikowanie nie tylko aktualności, ale też porad oraz wszelkich treści, które uznamy za wartościowe. Dzięki temu jesteśmy w stanie publikować więcej, bardziej różnorodnych treści (nawiasem mówiąc, o wiele bardziej interesujących).
Niemniej treści na blogu również powinny ukazywać się w miarę regularnie. Dlatego nie jest to rozwiązanie dla wszystkich.
Dział z poradami
Jeżeli po prostu masz pomysł na kilka wartościowych (dla Twoich Klientów) porad, ale nie masz zamiaru z tego powodu prowadzić bloga - zdecyduj się na dział z poradami. Porady mają to do siebie, że nie dezaktualizują się szybko, dlatego można wręcz pominąć informację o dacie publikacji.
Krótkie newsy
Czasami powodem, dla którego newsy nie powstają, jest ich długość. Jeżeli Twoje newsy uważasz za "zbyt krótkie", wystarczy odpowiednio dostosować wygląd podstrony z aktualnościami. Dzięki temu nawet newsy liczące 2-3 zdania będą dobrze się prezentować.
Slider
Slider pozwala na wyróżnienie kilku krótkich informacji. Nie muszą być to treści nowe ani nawet w jakikolwiek sposób ze sobą powiązane. Na co dzień można tutaj umieścić najistotniejsze elementy z oferty, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by poinformować o trwającej promocji lub czymkolwiek, czym chcesz się akurat pochwalić.
Buttony i inne formy graficzne
Często system newsów ma za zadanie jedynie informować o bieżących promocjach, co trochę mija się z celem. Warto zauważyć, że informacje o okazjach i tak warto wyróżnić za pomocą elementu graficznego takiego jak button czy tzw. "narożnik". Może on kierować do zwykłej podstrony z informacjami o promocji, czyniąc dział "aktualności" zupełnie zbędnym.
Co dalej?
Jak widać, istnieje wiele metod aktualizowania strony, i nie musi być to wbrew pozorom dział "aktualności". Teraz pozostaje zastanowić się nad pytaniem postawionym w tytule: czy naprawdę potrzebujesz działu z newsami?
Jeżeli nie, może to być punkt wyjścia do przebudowy lub opracowania nowej odsłony Twojego serwisu. Przeczytaj: 3 sposoby na odświeżenie starej strony.
PS Dwa lata temu usunęliśmy z naszej strony dział "wiadomości"... i z perspektywy czasu wcale za nim nie tęsknimy :)